11 Temmuz 2025 - Cuma
KALİTE & AKREDİTASYON
AİDAT ÖDEME
ONLİNE BELGE
Doğubayazıt Ticaret ve Sanayi Odası
“DOĞUBEYAZIT TİCARET VE SANAYİ ODASI”
CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY
industriall union
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
    • Odamız
      • Meclis Kurulu
      • Yönetim Kurulu
      • Genel Sekreterlik
      • Meslek Komiteleri
    • MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi)
    • Vizyon / Misyon
    • Politikalarımız
    • Kalite ve Akreditasyon
    • Eski Başkanlarımız
    • Organizasyon Şeması
    • Müdürlükler ve Görevleri
    • Online Belge
    • Online Hızlı Aidat Ödeme
    • 2022-2025 Stratejik Plan
  • Üyelirimiz
    • Üyelik
    • Üyelik Avantajlarımız
    • Üyelik Sorumluluklarımız
    • Üye Bilgi Güncelleme Formu
  • Oda İşlemleri
    • Ticaret Sicil Müdürlüğü İşlemleri
      • Oda Kaydı için Gerekli Evraklar
      • Anonim Şirket İşlemleri
      • Limited Şirket İşlemleri
      • Kooperatif Sicil İşlemleri
      • Komantid Şirket İşlemleri
      • Kolektif Şirket İşlemleri
      • Şahıs İşletmeleri için Gerekli Evraklar
      • DERNEK VAKIF İŞLETMELERİ
    • Oda Sicil Müdürlüğü İşlemleri
    • Sanayi Müdürlüğü İşlemleri
    • Dış Ticaret Müdürlüğü İşlemleri
    • 2022 Yılı Yıllık Aidat ve Kayıt Ücretleri
    • Seçim Yetki Belgesi
    • 2023 Yılı Hizmet Tarifesi
  • Dış Ticaret
    • 2024 Yılı İhracat Ürünleri
    • 2024 Yılı İhracatçılarımız
    • 2025 Sınır Ticareti Kota Listesi
    • 2024 Yılı Sınır Ticaret Tarifesi
  • DOĞUBAYAZIT
    • Tarihi
    • Tarihi Yerler
      • Ağrı Dağı
      • İshak Paşa Sarayı
      • Nuh’un Gemisi
      • Eski Bayazıt Cami
      • Bayazıt Kalesi
      • Balık Gölü
      • Meteor Çukuru
      • Buz Mağarası
      • Keşiş Bahçesi
      • Filozof Ahmed-i Hani Türbesi
    • Sektörel Rapor
    • Doğubayazıt Ekonomisine Genel Bakış
  • Bilgi Merkezi
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Basında Biz
    • Üye Başarı Hikayeleri
    • Ekonomi Haberleri
    • Faaliyet Raporu
    • E-Bülten
    • Akıllı Üye Destek Modülü SSS
  • Bize Ulaşın
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Bilgi Edinme
    • Hesap Numaralarımız
    • İstek / Öneri / Şikayet
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
    • Odamız
      • Meclis Kurulu
      • Yönetim Kurulu
      • Genel Sekreterlik
      • Meslek Komiteleri
    • MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi)
    • Vizyon / Misyon
    • Politikalarımız
    • Kalite ve Akreditasyon
    • Eski Başkanlarımız
    • Organizasyon Şeması
    • Müdürlükler ve Görevleri
    • Online Belge
    • Online Hızlı Aidat Ödeme
    • 2022-2025 Stratejik Plan
  • Üyelirimiz
    • Üyelik
    • Üyelik Avantajlarımız
    • Üyelik Sorumluluklarımız
    • Üye Bilgi Güncelleme Formu
  • Oda İşlemleri
    • Ticaret Sicil Müdürlüğü İşlemleri
      • Oda Kaydı için Gerekli Evraklar
      • Anonim Şirket İşlemleri
      • Limited Şirket İşlemleri
      • Kooperatif Sicil İşlemleri
      • Komantid Şirket İşlemleri
      • Kolektif Şirket İşlemleri
      • Şahıs İşletmeleri için Gerekli Evraklar
      • DERNEK VAKIF İŞLETMELERİ
    • Oda Sicil Müdürlüğü İşlemleri
    • Sanayi Müdürlüğü İşlemleri
    • Dış Ticaret Müdürlüğü İşlemleri
    • 2022 Yılı Yıllık Aidat ve Kayıt Ücretleri
    • Seçim Yetki Belgesi
    • 2023 Yılı Hizmet Tarifesi
  • Dış Ticaret
    • 2024 Yılı İhracat Ürünleri
    • 2024 Yılı İhracatçılarımız
    • 2025 Sınır Ticareti Kota Listesi
    • 2024 Yılı Sınır Ticaret Tarifesi
  • DOĞUBAYAZIT
    • Tarihi
    • Tarihi Yerler
      • Ağrı Dağı
      • İshak Paşa Sarayı
      • Nuh’un Gemisi
      • Eski Bayazıt Cami
      • Bayazıt Kalesi
      • Balık Gölü
      • Meteor Çukuru
      • Buz Mağarası
      • Keşiş Bahçesi
      • Filozof Ahmed-i Hani Türbesi
    • Sektörel Rapor
    • Doğubayazıt Ekonomisine Genel Bakış
  • Bilgi Merkezi
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Basında Biz
    • Üye Başarı Hikayeleri
    • Ekonomi Haberleri
    • Faaliyet Raporu
    • E-Bülten
    • Akıllı Üye Destek Modülü SSS
  • Bize Ulaşın
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Bilgi Edinme
    • Hesap Numaralarımız
    • İstek / Öneri / Şikayet
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Doğubayazıt Ticaret ve Sanayi Odası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
  • Ana Sayfa
  • Duyuru
  • Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
11 Mayıs 2020
- Duyuru
PaylaşPaylaşPaylaş

Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ

Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi başkanlığı tarafından Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ 8 Mayıs 2020 tarihinde yayınlandı. Yayınlanan bu tebliğ ile mücbir sebep kapsamındaki üyelerimizin ertelenen KDV beyannamelerinden dolayı KDV iade sürecinde yaşadıkları sorunun çözümüne yönelik olarak KDV uygulama tebliğinde değişiklik gerçekleştirildi.

İlgili tebliği aşağıda siz değerli üyelerimizin bilgisine sunuyoruz.

KATMA DEĞER VERGİSİ GENEL UYGULAMA TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ
(SERİ NO: 32)

MADDE 1 – 26/4/2014 tarihli ve 28983 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinin (VI/Ç-1.) bölümünden sonra gelmek üzere başlığı ile birlikte aşağıdaki bölüm eklenmiştir.

“2. 518 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği İle İlan Edilen Mücbir Sebep Döneminde KDV İade Uygulaması

Bilindiği üzere, 24/3/2020 tarihli ve 31078 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 518 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Çin Halk Cumhuriyetinin Vuhan kentinde ortaya çıkan ve birçok ülkeye yayılan Koronavirüs (COVID-19) salgınından ve bu kapsamda alınan tedbirlerden doğrudan etkilenen ve mezkur Tebliğ ile belirlenen mükelleflerin mücbir sebep halinde olduğunun kabul edilmesi uygun bulunmuş ve mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerin ilgili dönemlere ilişkin KDV beyannamelerinin verilme süresi ileri tarihe uzatılmıştır.

Diğer taraftan, mücbir sebep kapsamında olsun veya olmasın, mükelleflerin KDV iade talebinde bulunabilmeleri için, söz konusu vergiye ilişkin beyannamelerin verilmesi ve bu beyannamelerde iadesi talep edilen KDV tutarının gösterilmesi gerekir.

Bu bakımdan, mücbir sebep döneminde de mükellefler ancak KDV beyannamesi vermek ve gerekli belgeleri vergi dairesine ibraz etmek suretiyle KDV iade talebinde bulunabilir.

Öte yandan, mücbir sebep döneminde KDV iade taleplerinin yerine getirilmesinde, bu Tebliğin muhtelif bölümlerinde iade türleri itibarıyla belirlenen usul ve esaslar korunmakla birlikte, 518 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 4 üncü maddesinde yer alan KDV beyannamelerinin (uzayan) verilme tarihini takip eden aybaşına kadar yapılacak iade taleplerine (ATU ve ön kontrol raporuna dayalı iadeler hariç) istinaden KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilecek “KDV İadesi Kontrol Raporu”nda yer alan sonuçlar bakımından aşağıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda işlem tesis edilmesi uygun görülmüştür.

a) Mahsuben iade talepleri;

1- KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilen kontrol raporunda ve vergi dairesince yapılan kontroller sonucunda olumsuzluk bulunmadığı tespit edilen tutarlar bakımından mahsuben iade talebi genel esaslara göre yerine getirilir.

2- KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilen kontrol raporunda, alım yapılan mükelleflerin (alt mükellefler dahil) mücbir sebep nedeniyle KDV beyannamesi vermemesi ve/veya Ba-Bs bildiriminde bulunmamasından kaynaklandığı tespit edilen olumsuzluklara isabet eden kısmın mahsuben iadesi;

– HİS sertifikası sahibi mükelleflerin iade taleplerinde, bu tutarın %12,5’i oranında,

– İTUS sertifikası sahibi mükelleflerin iade taleplerinde, bu tutarın %25’i oranında,

– HİS ve İTUS sertifikası sahibi olmayan mükelleflerin YMM raporu, vergi inceleme raporu veya teminat aranmayan iade taleplerinde % 50’si oranında, YMM raporu, vergi inceleme raporu veya teminat aranan iade taleplerinde ise bu tutarın %120’si oranında

teminat verilmesi halinde yerine getirilir.

3- KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilen kontrol raporunda ve vergi dairesince yapılan kontroller sonucunda, yukarıda belirtilen sebep dışındaki, tespit edilen olumsuzluklara isabet eden mahsup talebi genel hükümler çerçevesinde değerlendirilir.

Örneğin; HİS ve İTUS sertifikası bulunmayan (A) Ltd. Şti., Nisan/2020 dönemindeki ihracat teslimleri nedeniyle 26/5/2020 tarihinde verdiği KDV beyannamesinde 250.000 TL tutarında iade beyan etmiştir. (A) Ltd. Şti., standart iade talep dilekçesi ile 250.000 TL iade tutarının vergi borçlarına mahsubunu talep etmiş ve iade taleplerinde aranan belgeleri elektronik ortamda göndermiştir. KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama ve vergi dairesince yapılan kontroller sonucunda iadesi talep edilen tutarın 120.000 TL’lik kısmı için olumsuzluk tespit edilmemiş, 130.000 TL’lik kısmı için olumsuzluk tespit edilmiştir. Bu 130.000 TL’nin 100.000 TL’lik kısmı mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerin ilgili dönem KDV beyannamesini vermemiş olmasından kaynaklı olup, 30.000 TL’lik kısmı ise mücbir sebep kapsamında bulunmayan mükelleflerden (veya mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden mücbir sebep kapsamında olmayan dönemlerde) yapılan alımlara ilişkindir.

Bu durumda, (A) Ltd. Şti.’nin Nisan/2020 dönemindeki ihracat teslimlerine ilişkin mahsuben iade talebinin olumsuzluk tespit edilmeyen 120.000 TL’lik kısmının genel hükümler çerçevesinde; olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden yapılan alımlara isabet eden 100.000 TL’lik kısmının ise 50.000 TL teminat verilmesi halinde yerine getirilmesi mümkündür. Olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunmayan mükelleflerden (veya mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden mücbir sebep kapsamında olmayan dönemlerde) yapılan alımlara isabet eden 30.000 TL’lik kısmı genel hükümler çerçevesinde değerlendirilir.

(A) Ltd. Şti.’nin İTUS sertifikası sahibi olması halinde, olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden yapılan alımlara isabet eden 100.000 TL’lik kısmı için 25.000 TL teminat verilmesi halinde, 100.000 TL tutarındaki mahsuben iade talebi yerine getirilir.

(A) Ltd. Şti.’nin HİS sertifikası sahibi olması halinde, olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden yapılan alımlara isabet eden 100.000 TL’lik kısmı için 12.500 TL teminat verilmesi halinde, 100.000 TL tutarındaki mahsuben iade talebi yerine getirilir.

b) Nakden iade talepleri;

1- KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilen kontrol raporunda ve vergi dairesince yapılan kontroller sonucunda olumsuzluk bulunmadığı tespit edilen tutarlar bakımından nakden iade talebi genel esaslara göre yerine getirilir.

2- KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilen kontrol raporunda, alım yapılan mükelleflerin (alt mükellefler dahil) mücbir sebep nedeniyle KDV beyannamesi vermemesi ve/veya Ba-Bs bildiriminde bulunmamasından kaynaklandığı tespit edilen olumsuzluklara isabet eden kısmın nakden iadesi;

– HİS sertifikası sahibi mükelleflerin iade taleplerinde, bu tutarın %30’u oranında,

– İTUS sertifikası sahibi mükelleflerin iade taleplerinde, bu tutarın %60’ı oranında,

– HİS ve İTUS sertifikası sahibi olmayan mükelleflerin iade taleplerinde, bu tutarın %120’si oranında

teminat verilmesi halinde yerine getirilir.

3- KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama neticesinde üretilen kontrol raporunda ve vergi dairesince yapılan kontroller sonucunda, yukarıda belirtilen sebep dışındaki, tespit edilen olumsuzluklara isabet eden nakden iade talebi genel hükümler çerçevesinde değerlendirilir.

Örneğin; HİS ve İTUS sertifikası bulunmayan (B) A.Ş., Mayıs/2020 dönemindeki indirimli orana tabi konut teslimleri nedeniyle 26/6/2020 tarihinde verdiği KDV beyannamesinde 500.000 TL tutarında iade beyan etmiştir. (B) A.Ş., standart iade talep dilekçesi ile bu tutarın nakden iadesini talep etmiş ve iade taleplerinde aranan belgeleri elektronik ortamda göndermiştir. KDVİRA sistemi tarafından yapılan sorgulama ve vergi dairesince yapılan kontroller sonucunda iadesi talep edilen tutarın 350.000 TL’lik kısmı için olumsuzluk tespit edilmemiş, 150.000 TL’lik kısmı için olumsuzluk tespit edilmiştir. Bu 150.000 TL’nin 100.000 TL’lik kısmı mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerin ilgili dönem KDV beyannamesini vermemiş olmasından kaynaklı olup, 50.000 TL’lik kısmı ise mücbir sebep kapsamında bulunmayan mükelleflerden (veya mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden mücbir sebep kapsamında olmayan dönemlerde) yapılan alımlara ilişkindir.

Bu durumda, (B) A.Ş.’nin Mayıs/2020 dönemindeki indirimli orana tabi konut teslimleri nedeniyle nakden iade talebinin olumsuzluk tespit edilmeyen 350.000 TL’lik kısmının genel hükümler çerçevesinde; olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden yapılan alımlara isabet eden 100.000 TL’lik kısmının ise 120.000 TL tutarında teminat verilmesi halinde yerine getirilmesi mümkündür. Olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunmayan mükelleflerden (veya mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden mücbir sebep kapsamında olmayan dönemlerde) yapılan alımlara isabet eden 50.000 TL’lik kısmı genel hükümler çerçevesinde değerlendirilir.

(B) A.Ş.’nin İTUS sertifikası sahibi olması halinde, olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden yapılan alımlara isabet eden 100.000 TL’lik kısmı için 60.000 TL teminat verilmesi halinde, 100.000 TL tutarındaki nakden iade talebi yerine getirilir.

(B) A.Ş.’nin HİS sertifikası sahibi olması halinde, olumsuzluk tespit edilen kısmın mücbir sebep kapsamında bulunan mükelleflerden yapılan alımlara isabet eden 100.000 TL’lik kısmı için 30.000 TL teminat verilmesi halinde, 100.000 TL tutarında nakden iade talebi yerine getirilir.

Diğer taraftan, 518 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 4 üncü maddesinde yer alan KDV beyannamelerinin (uzayan) verilme tarihinin dolmasını müteakip bu bölümde yer alan düzenlemelerden yararlanılan iade taleplerine ilişkin olarak KDVİRA sistemi tarafından yeniden sorgulama yapılarak rapor üretilir ve mükelleflerin mücbir sebep kapsamındaki dönemlere ilişkin nakden ve mahsuben iade talepleri bu raporlar dikkate alınarak vergi dairelerince genel hükümler çerçevesinde sonuçlandırılır.”

MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.

RESMİ GAZETE’DE OKUMAK İÇİN BURAYI TIKLAYINIZ

Son Haberler

📢 DUYURU | YENİ HİZMET BİNASI PROJESİ BAŞLIYOR!
Baş Yazıları

📢 DUYURU | YENİ HİZMET BİNASI PROJESİ BAŞLIYOR!

11 Nisan 2025
DTSO BAŞKANI CEMAL CAN’DAN BOYKOT ÇAĞRISINA TEPKİ
Haber

DTSO BAŞKANI CEMAL CAN’DAN BOYKOT ÇAĞRISINA TEPKİ

3 Nisan 2025
DOĞUBAYAZIT TİCARET VE SANAYİ ODASI SIFIR ATIK BELGESİ ALDI!
Duyuru

DOĞUBAYAZIT TİCARET VE SANAYİ ODASI SIFIR ATIK BELGESİ ALDI!

21 Mart 2025
Vergi Haftası ve Mali Müşavirler Haftası İçin Kahvaltı Programı Düzenlendi
Haber

Vergi Haftası ve Mali Müşavirler Haftası İçin Kahvaltı Programı Düzenlendi

28 Şubat 2025
İş İnsanı M.Nuri AHIGÜL’ü ANLAR Döviz’de ziyaret
Ziyaretler

İş İnsanı M.Nuri AHIGÜL’ü ANLAR Döviz’de ziyaret

18 Şubat 2025
İş İnsanı İdris AKKUŞ’u Nişantaş Döviz’de Ziyaret
Ziyaretler

İş İnsanı İdris AKKUŞ’u Nişantaş Döviz’de Ziyaret

18 Şubat 2025
Sonraki Haber

BiTıklaAvrupa Sanal Eğitim

dogubayazit_tso_logo
Bizi Takip Edin!
Facebook Twitter Instagram Whatsapp
Kurumsal
  • Yönetim
  • Meclis Kurulu
  • Genel Sekreterlik
  • Meslek Komiteleri
  • Organizasyon Şeması
Hızlı Erişim
  • Üye Bilgi Güncelleme Formu
  • Oda Sicil Müdürlüğü İşlemleri
  • Sanayi Müdürlüğü İşlemleri
  • İhracat Yapan Üyeler
  • Haber Arşivi
  • Duyuru Arşivi
  • K.V.K. ve İşlenmesi Aydınlatma Metni
  • Açık Rıza Metni
Bize Ulaşın

Adres:Çiftepınar Mah. İnegöl Cad. Turanlar İş Merkezi Kat:2 No:9 / Doğubayazıt /AĞRI – TÜRKİYE

Telefon: 0 (472) 312 78 53

Faks:  0 (472) 312 50 21

E-Posta: dogubayazittso@tobb.org.tr

E-Posta: ticsan@hs01.kep.tr

© 2024 – Tüm Hakları Saklıdır. 

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • K.V.K. ve İşlenmesi Aydınlatma Metni
  • Açık Rıza Metni
Menu
  • K.V.K. ve İşlenmesi Aydınlatma Metni
  • Açık Rıza Metni
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
    • Odamız
      • Meclis Kurulu
      • Yönetim Kurulu
      • Genel Sekreterlik
      • Meslek Komiteleri
    • MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi)
    • Vizyon / Misyon
    • Politikalarımız
    • Kalite ve Akreditasyon
    • Eski Başkanlarımız
    • Organizasyon Şeması
    • Müdürlükler ve Görevleri
    • Online Belge
    • Online Hızlı Aidat Ödeme
    • 2022-2025 Stratejik Plan
  • Üyelirimiz
    • Üyelik
    • Üyelik Avantajlarımız
    • Üyelik Sorumluluklarımız
    • Üye Bilgi Güncelleme Formu
  • Oda İşlemleri
    • Ticaret Sicil Müdürlüğü İşlemleri
      • Oda Kaydı için Gerekli Evraklar
      • Anonim Şirket İşlemleri
      • Limited Şirket İşlemleri
      • Kooperatif Sicil İşlemleri
      • Komantid Şirket İşlemleri
      • Kolektif Şirket İşlemleri
      • Şahıs İşletmeleri için Gerekli Evraklar
      • DERNEK VAKIF İŞLETMELERİ
    • Oda Sicil Müdürlüğü İşlemleri
    • Sanayi Müdürlüğü İşlemleri
    • Dış Ticaret Müdürlüğü İşlemleri
    • 2022 Yılı Yıllık Aidat ve Kayıt Ücretleri
    • Seçim Yetki Belgesi
    • 2023 Yılı Hizmet Tarifesi
  • Dış Ticaret
    • 2024 Yılı İhracat Ürünleri
    • 2024 Yılı İhracatçılarımız
    • 2025 Sınır Ticareti Kota Listesi
    • 2024 Yılı Sınır Ticaret Tarifesi
  • DOĞUBAYAZIT
    • Tarihi
    • Tarihi Yerler
      • Ağrı Dağı
      • İshak Paşa Sarayı
      • Nuh’un Gemisi
      • Eski Bayazıt Cami
      • Bayazıt Kalesi
      • Balık Gölü
      • Meteor Çukuru
      • Buz Mağarası
      • Keşiş Bahçesi
      • Filozof Ahmed-i Hani Türbesi
    • Sektörel Rapor
    • Doğubayazıt Ekonomisine Genel Bakış
  • Bilgi Merkezi
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
    • Basında Biz
    • Üye Başarı Hikayeleri
    • Ekonomi Haberleri
    • Faaliyet Raporu
    • E-Bülten
    • Akıllı Üye Destek Modülü SSS
  • Bize Ulaşın
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Bilgi Edinme
    • Hesap Numaralarımız
    • İstek / Öneri / Şikayet

© 2022

Sohbete Başla
WhatsApp
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabiliriz.?